A HARC
A Polisz egy igen veszélyes város, a Yandain bolygó pedig egy veszélyes planéta ezért érthető, hogy az élet velejárója a vérre menő küzdelem. Ha harcba kívánsz bocsájtkozni valakivel, csak rá kell nyomnod az Árnyvadászat menüpontra, és már is megkezdődhet a csata. Ilyenkor a karaktered még csak lesben áll egy sikátorban vagy egy kapualjban és vár, figyel. Ez a játéktéren úgy nyilvánul meg hogy felugrik egy pop-up ablak. Az itt található gomb megnyomása után a karakter a küzdőtérre kerül ahol három menüpont vár a harcolni vágyóra. Innentől kezdve a karakter támadhat és támadhatóvá válik.
Az első menüpontban megtámadhatod a harctéren lévő karaktereket(amit a program kilistáz, és kijelöléssel kiválaszthatsz egy célpontot), visszatérhetsz a biztonságot nyújtó házba, vagy ha ne adj isten senki nincs a csatatéren frissítéssel újra töltheted az oldalt új ellenfelek után kutatva. Ha nem lenne ott valaki, várj türelemmel, ha nincs bent aktív játékos a program akkor is dob be neked egy ellenfelet.
Abban az esetben ha csatába bocsájtkozol valakivel , megjelenik a két karakter képe és értékei egymás mellett.
Nézzük a csata főbb jellemzőit. A harc körökre osztott rendszerben folyik. Mindig az kezdi az első kört akinek magasabb a presztizse. A kör elején lehetőséged van a technikáid használatára, ami le is zárja a kört. A technikák használata után megjelenik egy szöveges üzenet, ahol az aktuális cselekményed hatását tüntettük fel. Ez lehet sebzés, speciális technika használata vagy a távolság változtatása. Ha nem érted miért ütöttél ekkorát, könnyen utána számolhatsz, ugyanis a gép kíírja képletet amiből a sebzésösszetveődik. Ez a következő:alapsebzés*védekezés*napszak*távolság*speciális technika
Ha olyan technikát használsz ami sebez, akkor az ellenfél életerejéből levonódik a technika sebzése ám lényegesen csökkentett, vagy növelt mértékben. Hogy mi módosíthatja ezt a sebzést? Lássuk sorjában:
-Napszak: A Yandain bolygónak 2 Napja van amely három napszakra osztja a napokat Az első napszak:20-4 óra, ez a sötétség ideje második napszak: 4-12 óra, a világosságé, a harmadik napszak:12-20 óra pedig a félhomályé. Minden faj természetesen máshogy viselkedik az adott napszakokban, ezekről bővebb felvilágosítást a K.A.V.E. ból kaphatsz.
-Távolság: A távolság döntően befolyásolja a sebzést. A csata elején az alaphelyzet a semleges távolság, a karakterek közepes távolságra állnak egymástól. Eltávolodva a sebzés feleződik, közeledve pedig duplázódik.
-Védekezés:A védekezés minden esetben passzív, egyszerűen levonódik az ellenfél támadásából. A védekezés értéke mindig százalékos, első szinten 0. Minden, a Tanulás menüpont alatt rááldozott pont 3% kal növeli a védekezés mértékét. A védekezést tovább növelheted ha olyan technikát használtál előzőleg ami ezt további százalékokkal egészíti ki.
-Az ellenfél spec technikája: Egyes fajok rendelkeznek olyan spec technikával ami befolyásolja a védekezést. Ha ilyen technikát alkalmaznak ellened, akkor előfordulhat hogy módosulnak a sebzések.
Speciális technika használata: A speciális technikák használatára ugyanazok a szabályok vonatkoznak mint a sima technikákra, azzal a különbséggel hogy a speciális technika nem feltétlenül azonnal fejti ki a hatását.
FONTOS: Mindig olvassuk el a harc előtt, hogy az adott faj technikája mire használható, mert lehet hogy harc közben már késő lesz kisérletezgetni.
Abban az esetben, ha 2 percig semmilyen technikát nem használunk, a program átadja a kört az ellenfélnek, megkezdődik az ő köre. A harc addig folytatódik, amíg valamelyik fél ereje 0 ra, vagy az alá nem kerül. Ekkor a harc véget ér, a győztes fél pedig eldöntheti hogy megkegyelmez-e az áldozatnak, vagy kivégzi azt. Kegyelem esetén az áldozat 1 napig harcképtelenné válik, sebeit nyalogatja. Ha az ellenfél nem kegyelmez és kivégzi az áldozatot, akkor sokkal súlyosabb sérüléseket szenved, ezért dupla annyi ideig, két napig lábadozik.
A sérülések orvoslására természetesen van mód, a karaktert meggyógyíthatod az Irányítótorony Energiahordozók menüpontja alatt a Correptor izotóppal.
Van még egy technika fajta amiről szót kell ejtenünk, ez pedig a KIVÁRÁS. Ha az ellenfélkivár, abban a körben mást nem üthet, ám a következő körben az előző kör technikáját is leütheti. Ennek elsősorban taktikai szerepe van, a játékosok így szokták megelőzni azt hogy a speciális technikáik "leessenek".
FONTOS: A cstában dupla ütést kizárólag Kivárással lehet elérni, ennél több ütést egymás után még ezzel sem. Ha ilyet tapasztalsz, szólj a supportoknak, vagy a készítőknek, ugyanis ez szigorúan csalásnak minősül.
|